Nezávazně vyplňte formulář. Zjistíme kdo Vám půjčí. Zatelefonujeme zpět.
Sami si porovnejte všechny nabídky. A sami si vyberte tu nejlepší půjčku.
Jak vybrat správného poradce? Důležitost výběru správného poradce? Výběru finančního poradce by měl klient věnovat dostatečnou pozornost, protože bohužel ne každý, kdo se pyšní vizitkou "finanční poradce", dobře poradí.
Mnoho finančních poradců vystupuje pouze jako prodejci produktů jedné finanční instituce či skupiny. Je nutné, abychom uměli rozeznat kvalitního poradce (viz. Kdo je a kdo není finančním poradcem). Jak rozeznat toho správného poradce?
Široké portfolio nabízených produktů: Finanční poradce by v žádném případě neměl pracovat pouze pro jednu finanční instituci nebo finanční skupinu. Je-li tomu tak, nejedná se o finančního poradce, ale o prodejce.
Transparentní jednání s klientem: Poradce by vás v žádném případě neměl tlačit do podpisu smluv narychlo, nebo již během prvních setkání. Získáte-li dojem, že s vámi finanční poradce nejedná na rovinu, porozhlédněte se po jiném poradci.
Osobní dojem: Finanční poradce by vám měl být sympatický a mělo by se vám s ním dobře jednat.
Reference: Ideální je, pokud vám finančního poradce doporučí nějaký váš známý, který je s ním spokojen. Kladné hodnocení finančního poradce v jeho profilu také vypovídá o jeho schopnostech.
Zajímá se o cíle svého klienta: Jen poradce, který dokonale zná situaci, přání a potřeby svých klientů, může nabídnout kvalitní řešení šité přímo na míru. Klienti nemají stejné cíle, mají i různá přání, potřeby a v neposlední řadě odlišné finanční příjmy. Dobrý finanční poradce by měl vždy nejprve provést důkladnou analýzu situace klienta, než mu začne nabízet jakýkoliv finanční produkt. V opačném případě se jedná o finančního prodejce.
Vzdělání, délka praxe, kurzy, certifikace: Finanční poradce by měl prokázat příslušnost k poradenské firmě a na požádání doložit svou odbornou kvalifikaci.
Důvěřovat, ale prověřovat: Ani u kvalitních a prověřených poradců byste nikdy neměli podepisovat smlouvu bez uvážení. Vždy je důležité mít vlastní názor a úsudek. Informace si můžete ověřit i z dalších nezávislých zdrojů, jako je např. internet. Finanční poradce by vás neměl do ničeho nutit a měl by vám ponechat dostatek času na prostudování a porozumění všech dokumentů a smluv. Nerozumíte něčemu? Není vám něco zcela jasné? Ptejte se.
Mnozí z vás se již jistě setkali s někým, kdo se nazýval finančním poradcem, ale přitom jeho primárním cílem bylo jen co nejrychleji prodat svůj produkt a vydělat na lidské důvěřivosti a naivitě. Takových "poradců" bohužel existuje mnoho. Ve skutečnosti se jedná pouze o finanční prodejce. Často nabízejí produkty jedné finanční instituce nebo jedné finanční skupiny.
Finanční poradce je někdo, kdo se rozhoduje objektivně a má dostatečnou kvalifikaci a praxi ve svém oboru. Je tedy schopen vám dát kvalitní rady, na jejichž základě se nebudete bát naložit se svými finančními prostředky.
Finanční poradce by měl mít široký přehled o produktech a aktuálním dění na finančním trhu, jeho rady by měly být objektivní a nezávislé. Správný finanční poradce doporučí ten nejlepší produkt pro vaše individuální potřeby a přání. Vztah klienta a finančního poradce by měl být dlouhodobý. Poradce by měl vždy jednat v zájmu klienta, být vůči němu transparentní a pružně reagovat na změny potřeb a přání klienta.
Cílem portálu je udělat pořádek v nepřehledných vodách finančního poradenství a nabídnout tak klientovi efektivní možnosti rozlišení kvalitních finančních poradců od pouhých prodejců.
Nejste-li spokojeni s radami nebo službami finančního poradce, či dokonce díky nekorektnímu a neférovému jednání poradce tratíte, neměli byste to v žádném případě nechávat bez reakce. Vždy proveďte příslušné kroky.
Protože každý může nevědomky udělat chybu, řešte vzniklý problém nejprve přímo se samotným poradcem. Pokud je finanční poradce férový a opravdu se chyby dopustil, jistě chybu přizná a podnikne příslušné kroky k nápravě.
V případě, kdy vám však finanční poradce vstříc nevyjde, obraťte se se stížností přímo na organizaci, pro kterou pracuje. Pracuje-li na vlastní pěst, zjistěte, zda je členem nějakého profesního sdružení a na toto sdružení se obraťte.
Při podávání dotazů a stížností volte formu komunikace, která umožní prokázat doručení zprávy adresátovi. Můžete tedy použít doporučený dopis s doručenkou nebo alespoň e-mail s potvrzením o přečtení. Tato potvrzení pak mohou být použita jako důkazy v případném soudním řízení.
Připojte i informaci, že pokud nebude vaše stížnost uspokojivě vyřešena, budete nuceni se obrátit na justiční orgány a na orgány poskytující dohled nad finančním trhem.
Neuspějete-li, měli byste se obrátit na Českou národní banku, která má zřízen speciální odbor na ochranu spotřebitele. Rovněž můžete využít služeb příslušného živnostenského úřadu. Jedná-li se o nebankovní produkty, můžete se obrátit i na Českou obchodní inspekci (ČOI). Dále můžete využít pomoci advokáta a podat tak žalobu na fyzickou či právnickou osobu, která vás poškodila. K žalobě je vhodné přiložit nezávislý odborný posudek, prokazující poškození ze strany poskytovatele finančních služeb.
Pokud máte negativní zkušenost s nějakým finančním poradce, zveřejněte tuto informaci v internetových diskuzích nebo prostřednictvím hodnocení finančních poradců. Hodnocení poradců na internetu sice nemusí být vždy na 100 % pravdivé, ale má určitou vypovídací hodnotu. Může být i významným pomocníkem při výběru toho správného finančního poradce.
Opravdový poradce šetří čas a peníze. Určitě jste již někdy potřebovali vyřídit úvěr, nebo přemýšleli o investování svých finančních prostředků za účelem jejich zhodnocování. Bohužel drtivá většina občanů se v ohromné, neustále se měnící nabídce finančního trhu neorientuje bez kvalitního a kvalifikovaného finančního poradce.
Bankovní a nebankovní půjčky
Finanční informace
Finanční poradenství
Investice a zhodnocení
Pojištění a připojištění
Přivýdělek z domova